2004/08/24

[politika] és moderáció

Hat nappal ezelőtt arról írtam, hogy nem értem, hogy hogyan lehet az, hogy úgy érzem, hogy Apámmal azonosan gondolkodunk Az Élet Nagy Dolgairól, és ennek ellenére a mai magyar politikai palettán a két ellentétes póluson levő pártra szavaznánk. Írtam arról is, hogy számomra csalódást okozott az a tény, hogy Apám annak alapján fogalmazza meg a pártpreferenciáit, hogy az éppen hatalmon levő kormány mennyit szán az általa vezetett táborra, illetve (általánosabban fogalmazva) az erdélyi magyar szervezetek, programok támogatására. És harmadsorban írtam arról, hogy szerintem mi a politika értelme, és hogyan lenne értelme "politizálni", melyek azok a témák, amelyeken érdemes elgondolkodni mindenkinek - és amelyekről egyébként nagyon szívesen beszélgetek intelligens(!) emberekkel kultúrált módon, akkor is, ha nem értünk egyet.

Az egészet nem azért írtam, mert ki akartam állni valamely párt politikája mellett (bár kétségtelen, hogy elutasítottam a Fideszét), sokkal inkább azon gondolkodtam el, hogy miért van ez az elég határozott eltérés a pártpreferenciáink között Apámmal.

A fentieknek megfelelően szándékosan nem érintettem napi politikai témákat, és nem is várom el, hogy bárki ilyen kérdésekben kifejtse a véleményét, egyáltalán nem érdekel. Azt meg kifejezetten nem fogom megtűrni, hogy valaki ilyen stílusban írjon az üzenőfalamra. A következőkben a személyeskedő politikai tartalmú bejegyzéseket azonnal törölni fogom.

ui: Volt egy pikírt megjegyzésem a debreceni városközpont-fejlesztéssel kapcsolatosan, és elnézést is kérek érte, hamut szórok a fejemre, valóban nem illene ilyeneket mondanom/írnom, restellem magam miatta.

Nincsenek megjegyzések: