2004/08/12

[személyes] tömör beszámoló a nyaralásról

2004. július 30., péntek

Sajnos a főnöknőmnek is ez volt az utolsó napja szabi előtt, és ő ilyenkor roppant laza és vidám tud lenni, így a megbeszélésünk elhúzódott rendesen. Dél helyett ötkor indultam haza, akkor még bepakoltunk Puntókába, és csak este nyolckor indultunk, belefutva a Balatonra tartók dugójába. Székesfehérváron még tankoltunk, éjfélre értünk a határhoz. Pénzváltás 35,6 Ft-os árfolyamon...

2004. július 31., szombat

Egészen jól haladtam, 1.10-kor Zágráb, 1.55 Bosiljevo 2, 4.10 Zadar (volt közben pihenő is azért); sajnos 4.30-kor Puntóka a Pristeg-i pihenőhelynél, 40 km-re Sibeniktől lerobbant, az a sárga izé jelzett, hogy a motorral van valami baj. Leálltam, könyv elő, ezek szerint valami központi vezérlőegységgel vagy mivel van baj. Basszus, két héttel a garancia lejártát követően! Egy ideig tanakodtam, hogy mi legyen, közben kihajnalodott, és akkor egy magyar pár fiútagja lépett oda hozzám, hogy csak nincs valami baj az autóval. Nagyon kedvesek voltak, mondták, hogy induljunk el, ők jönnek mögöttünk, ha kell segítség. Az autó alapjáraton rázott, nagyon erőtlen volt, max. 90-el bírtam menni, és a fogyasztás felment kb. 16l/100km-re... Benzinkútnál megálltunk, ott elmondták, hogy hol találjuk meg a Fiat-szervízt. Nos, Sibenik nem az a hely, ahol egy Fiat-szervízt csak úgy meg lehet találni... :-) A kedves győri pár (Tarlós Gergely és Timi, köszönöm nektek!) segített ebben is, majd folytatta az útját, a szerelő meg közölte, hogy 6000 kunából (210.000 Ft) megúszom. Ahhhhhh!!! Volt egy kis félelmem, hogy esetleg átvágnak, így nekiálltam telefonálni: Fiat Hrvatska, Fiat Magyarország, Horvát Autóklub, Balu, Vikicica, Éca, Fiat spliti szalonja, de a vége az lett, hogy ott kicseréltettem azt a kis biszbaszt; igaz, megúsztam 110.000-ből.

11.00-kor folytattuk az utunkat: 12.14 Split, 13.16 Omis, 14.37 Drvenik; a 90 km-es utat közel két és fél óra alatt tettük meg! Drvenikben vártunk még három és fél órát, mire átérhettünk a komppal Sucurajba; harmincöt órányi ébrenlét, huszonhárom órával az indulás után 19.00-kor Vrboskaban voltunk. A kempingben sajnos nem volt semmi hely, így első éjszaka autóban aludtunk, cevapcici-evés és Ozusjko-ivás után... :-(

2004. augusztus 1., vasárnap

A jól megérdemelt pihenés... Nudizás, fürdés, úszás, leégés (szerencsére már nem anyagi), szex a sátorban, délutáni alvás... Este bementünk Jelsara vacsizni.

2004. augusztus 2., hétfő

Délelőtt lustiztunk, délután bementünk Hvarra. Fagyiztunk és limonádét ittunk a Slasticarnica Hvarban - azaz az albánnál. Felsétáltunk a Forticaba (Spanjolaba), és gyönyörű látvány tárult elénk... A hvari öböl, baloldalt lent a Riva, az Arzenala, a Trg Sv. Stepanja, szemben meg a Galisnik sziget és a Jarolim. A régi úton mentünk vissza, Brusje-n keresztül; Cica szedett levendulát, majd kipróbáltuk az "útmenti szexet" is: leálltunk az autóval, behúzódtunk egy kis útmenti épület mögé, és ott rosszalkodtunk. :-)

2004. augusztus 3., kedd

Vrboskan napoztunk, este Stari Gradba néztünk be.

2004. augusztus 4., szerda

Kirándultunk, átmentünk a régi alagúton, Sveta Nedeljaig. Az út végén a szikláknál fotóztunk, majd átmentünk megint Hvarba, a Jarolimra, és ott fürödtünk, nudiztunk, és fotóztunk. Szex a tengerparton, hmmmm... :-) Sok kíváncsi hajós a környéken, pfujjj! :-( A visszaúton Hvarra végig dobolt egy srác, nagyon ügyes volt!

2004. augusztus 5., csütörtök

Megint Vrboskan a kempingben napoztunk, tengeri sünit hoztam fel és mutattam meg Cicának, de láttam rákokat, tengeri csillagokat is a tenger alján. Este Jelsan vacsiztunk.

2004. augusztus 6., péntek

Az éjjel esett az eső, meglepő! Délután megint Hvaron korzóztunk, sikerült felmennünk a Napoleon erődhöz, és onnan be lehetett látni az egész környéket; egsézen a Pakleni szigetek végéig... Visszafele még Milnaba is leereszkedtünk, csendes kis nyugis falu.

2004. augusztus 7., szombat

Az út hazafelé... Összepakoltuk a cuccainkat, elbúcsúztunk az ottani magyar pártól és a "latótocsis", "tutásautós" Áditól. Indulás 7.40-kor Vrboskából, 8.47 Sucuraj, 10.22 Drvenik, 12.04 Split (előtte 15-20 km-es álló dugó a szembejövő sávban), 13.21 Sibenik (a városban és környékén újabb dugó, szemben kb. 10 km-es sor), 14.27 Zadar 2, 15.41 Gornja Ploca, 16.32 Plitvice. Sajnos a nagy vihar és a jégeső éppen akkor és ott kívánt kitörni, így nem tudtuk megnézni a vízesést, meg a tavakat... Megvacsiztunk, majd 17.54 Slunj, 18.41 Karlovac, 19.42 Zagreb (a fizetőkapu előtt 5 km-el már álltak az autók), 20.46 Gorican határátkelő. 21.27-kor léptük át a határt, 0.22-kor voltunk itthon.