2005/09/28

[személyes] trendi, vagy nem trendi

Azt mondja a múlt heti Magyar Narancsban megjelent interjúban Dusan Makavejev szerb filmrendező (a Sweet Movie-t ha látta valaki, na, azt ő rendezte), hogy
Szerbiában az ifjabb generációkat a gazdasági változások teljesen elbutították - a felmérések szerint minden fiatal modell akar lenni, jobb esetben kozmetikus. Minden az öltözködésről, a divatról, az image-ről, a közszereplésről szól. [...] nem az a lényeg, hogy milyen vagy, hanem az, hogy milyennek látszol, milyen képet sugallsz magadról.
Na szóval, ez jutott eszembe, amikor a kettővel ezelőtti beírásom hozzászólásában azt kérdezték tőlem, hogy "Nem vagyok megfelelően trendi? Hja, akkor biztos ostoba is vagyok, mint voltál szíves célozgatni rá." - a hozzászólás többi eleme lényegtelen, csak "stíluselemek", a stílus meg ugye, jellemzi az íróját. És nem is értem, a kettőt hogy tudta összehozni egy gondolatba: olyan mintha a "baszás" meg a "halott anya" szerepelne együtt. Morbid. Tényleg nem értem, hogy mi az összefüggés a kettő között. "Trendi vagyok, tehát nem kell okosnak lennem?" Vagy "Nem vagyok trendi, tehát gondolkodás alól is fel vagyok mentve?"

Nincsenek megjegyzések: