2006/04/13

[politika] gyengébbek kedvéért...

Én egy türelmes ember vagyok, én sok mindent megértek, ritkán szoktam kiakadni, és különösen megértem a politikusokat meg az újságírókat, végülis ők ugyanolyan idegesítő népségek, mint a rosszabb fajta tanácsadók. De mostanában, hogy olvastam ezt, meg ezt, nem tudom megállni, hogy ne szólaljak meg, valahogy így: "Figyelj má', Péter, meg te is Viktor, bazmeg! Tudom, hogy senki sem az eszetekért szeret titeket, bazmeg, de ne keverjétek a szezámot a faszommal... Menjetek el makroökonómiát tanulni valakitől, aki ért hozzá, de ne egymás faszát szopjátok a pad alatt, hanem figyeljetek arra, amit mond. Tudom, hogy a hírekben mindig meghallgatjátok azt, amit az elemzők mondanak, mert olyan menő ezzel villogni, de hiába teszitek, ha nem tudjátok, hogy miről beszélnek... A fizetési mérleg, a költségvetési hiány, az eladósodottság mértéke, az ikerdeficit, a GDP, a gazdasági növekedés, meg ezek nem szinonímák, nem azért használjuk őket, hogy színesebb legyen a mondanivalónk és a hallgatók/olvasók ne aludjanak el közben... Szóval menjetek tanulni, bazmeg, és utána süketeljetek olyanokat, hogy "Erős, jól fejlődő, kiegyensúlyozott gazdaságot sikerült nem egész három év alatt adósságokban úszó, ikerdeficittől sújtott, omlásveszélyes izévé zülleszteni." (Uj Péter), meg "Tömeges elbocsátások lesznek, az euró meg fogja közelíteni a 300 forintot, el fognak szabadulni az importárak." (Orbán Viktor) Értitek már? Dehogy értitek, bazmeg... Hülyék vagytok mindketten... Üljetek le... Makroökonómiából egyes. Egyes alá."

Nincsenek megjegyzések: