2006/04/07

[személyes] évfordulók

Tegnap volt 16 éve, hogy Magyarországra költöztem, holnapután lesz 3 éve, hogy elkezdtem ezt a valamit, amit akár blognak is nevezhetünk, és 10-én lesz a névnapom.

Ja, és holnapután lesz a választás is. Kicsit tartok is attól, hogy Apám felhív - névnapom alkalmából, meg talán rejtett szavazatbefolyásolási szándékkal - és el kell neki újra mondanom, hogy nem szavaztam a Fideszre, soha nem szavaztam rájuk, és soha nem fogok. "SZDSZ, Apám, SZDSZ! Tudom, hogy nem érted, de akkor is ez van, bazmeg."

A 2004 decemberi népszavazás napján is felhívott, hogy ugye voltam szavazni, de nem kérdezte meg, hogy mire szavaztam, hanem úgy csinált, mintha egyértelmű lenne, hogy az igent ikszeltem be. Elég ciki volt, mondtam, hogy igen, persze, voltam szavazni, de azt már nem árultam el, hogy nem úgy, ahogy ő gondolta. Rossz érzés volt, mintha hazudtam volna neki. De így még mindig elviselhetőbb, mintha neki kellett volna állnom a hódmezővásárhelyi TESCO könyvespultja környékén álldogálva elmagyarázni a véleményem az egészről.

A mai napig nem értem, hogy ő nevelt, ő befolyásolt, ő adta át nekem azt az értékrendet, amely miatt liberális vagyok, és ennek ellenére ennyire nem értünk egyet. Vagy tévedek? Nem miatta lettem ilyen? Akkor ki? Mikor lettem én liberális?

Egyébként nagyon várom már a vasárnapot, egy választási közvetítés majdnem olyan jó, mint a foci világbajnokság döntője. Színtiszta izgalom, lehet drukkolni, és az eredmény 4 évig meghatározó. :) Persze azért drukkolok, hogy nyerjen az MSZP és jusson be az SZDSZ, és ne a FIDESZ alakítson kormányt. De távolról sem élem bele magam a választásba annyira, mint 2002-ben. Megmondom őszintén, igazából az sem zavarna különösebben, ha a jobboldal alakítana kormányt, feltéve, hogy nem lennének a FIDESZben olyan alakok, mint Orbán Viktor, Áder János, Pokorni Zoltán, Kövér László, Mikola István, Rogán Antal, Deutsch-Für Tamás, Varga Mihály, Németh Zsolt, Répássy Róbert, Szijjártó Péter, Révész Máriusz. További neveket nem sorolok fel, bár innen lehetne mazsolázni. :) Ja, és Loppert Dániel. :D Árulja már el nekem valaki, mikor indult meg a FIDESZben ez a kontraszelekció?

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Úgy látom, mégiscsak érdekel a mostani választás is. :-)

Névtelen írta...

Mit kívánnál a névnapodra az aranyhaltól?
(Podmaniczkynak van épp tárcasorozata az aranyhalról: http://www.delmagyar.hu/cikk.php?cid=121692&id=79 )

Névtelen írta...

Őrületes névnapot!!!
:-)

Névtelen írta...

Ja, és légy egy kicsit bátrabb: mondd meg nyugodtan a családban is, kire szavaztál.
Talán csak nem tagadnak ki érte?! :-)

bonafidesupraman írta...

Nem a bátorsággal van baj. Azt minden további nélkül megmondom neki, hogy az SZDSZ-re szavaztam, de a népszavazáson leadott szavazatomat inkább személyesen beszélném meg vele. Hogy megérthesse. :)

Névtelen írta...

Erdélyi magyarként nemmel szavazni, na ez aztán a jófejség.

bonafidesupraman írta...

Olvasd el akkor előbb azt, amit akkor írtam. Oszt' utána kommentelj. A mai napig nem bánom, hogy akkor nemmel szavaztam. Egyébként meg én nem vagyok erdélyi magyar. Én egy Brassóban született magyar vagyok, és még ezzel sem kerültünk túl közel annak a meghatározásához, hogy ki vagyok. :)