2006/08/21

[személyes] könyvek

Zoin kérésére felsorolom a Brassóban vásárolt könyveket:
1. "Értsük meg az építészetet" (román nyelven) - építészeti alapfogalmak, stílusok, technológiák, anyagok, építészek bemutatása; rengeteg képpel, illusztációval, ábrával. Ez volt a leghúzósabb, először kb. 14.000 Ft-ért láttam, de végül egy másik boltban 10.000-ért vettem meg. Már régóta kerestem valami ilyen könyvet, és nagyon örülök neki, még ha román nyelven is van.
2. "Értsük meg a művészetet - izmusok" (román nyelven). Tartalmát tekintve kb. ugyanaz, mint fent, és ilyet is régóta szerettem volna.
3. Román értelmező kéziszótár. Nagyon örülök neki! Na meg hasznos, ha nem értek meg valamit az előző kettőből. ;)
4. Román-magyar, magyar-román szótár. Hogy legyen ilyen is, mert egyre gyakrabban érzem szükségét. 1991-ben felsőfokúztam román nyelvből (100%-os lett) úgy, hogy az írásbelin nem volt szótáram. :)
5. "Kortárs építészet" (angol nyelven). Az elmúlt 10-15 év legjelentősebb építészeti projektjei pár oldalon bemutatva, tematikusan csoportosítva.
6. Románia (román és angol nyelven) - hogy mindenkinek meg tudjam mutatni, milyen szép Románia.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm a részletes listát!

Az építészettel/művészettel foglalkozó könyvek biztos nagyon jók. (Legutóbb Tokióból hozott egy barátom két ilyen könyvet, nem győztem ámuldozni. Az egyik a hagyományos elemek/bútorok felhasználásával foglalkozott, a másik modern építészeti megoldásokkal.)

Sajnos, a román szótárakhoz nem tudok hozzászólni. :(

6.: Milyen szép Románia, vagy milyen szép Erdély? ;-)

bonafidesupraman írta...

Fotókkal győzzelek meg? :)))