2004/07/16

[személyes] 2 e-mail

Tegnap esti mail, xyz-ére reagálva:
 
"én ismét itt, mert belenéztem megint a naplódba és feltettél nekünk, olvasóknak, egy -szerintem téged abszolút nem érdeklő- kérdést. Mármint érdektelen -szerintem- a te a szemedben abban a vonatkozásban, hogy soha nem érdekelt, mit gondolnak mások..de ha már ilyen nagy plénum elé intézted eme kérdést, ami nem kis cinizmussal vegyített, akkor imhol egy válasz, az esetlegesen sok közül, amik valószínűleg a virtuális kukában kötnek ki.
 
Röviden:
egyetértek az előttem szólóval.
 
Bővebben:
"...mert aki végképp senkié,
az mindenki falatja.
Ölj meg hát pusztító szerelem,
ne hagyj magamra."
 
abc"
 
Ahogy xyz e-mailjét sem dobtam ki a kukába, a tiedet sem fogom. Egyébként azt hittem, hogy te vagy xyz barátnője, mert rólad régóta tudom, hogy valami ehhez hasonló véleményed van rólam. Enyhe ellentmondást érzek a leveledben: egyetértesz xyz-vel (ő azt állítja, hogy nem vagyok autonóm személyiség, szükségem van a netes közönség vállonveregetésére, állandó pozitiv visszaigazolási hiányom van), de azt állítod, hogy engem soha nem érdekelt, mit gondolnak mások.
 
Tévedsz abban, hogy nem érdekel, hogy mit gondolnak mások. Persze, hogy érdekel, szívesen meghallgatom, elolvasom, és annak függvényében, hogy ki mondja, miként mondja, be is építem a magamról alkotott képbe. De az életemet én élem, saját személyiségemről, tudásomról, képességeimről, készségeimről, vágyaimról és céljaimról én rendelkezem a legalaposabb, legkomplexebb tudással, és az életemre vonatkozó döntéseket én tudom és én fogom meghozni. Ilyen értelemben persze, hogy korlátozott mértékben érdekel mások véleménye arról, hogy mikor mit hogyan kellene csinálnom, hiszen nekem kell dönteni; de ez nem jelenti azt, hogy ezeket a véleményeket teljesen negligálnám. Van, akinek a véleményére nagyon adok, van, akiére egyáltalán nem. A vélemény figyelembevételének és az adott vélemény velem való egyetértésének mértéke közötti korreláció értéke olyan 0 és 0,3 között lehet (ez természetesen becsült érték). Azaz nem csak a velem egyetértő véleményeket veszem figyelembe. :-)
 
A másik mail:
 
"Szia!

NE foglalkozz a levélíróval!

Szerintem nagyon jók az írásaid, örömmel olvasom!!! Csak olvashassam!!!!  
 
def
cím, telefonszám"
 
Köszönöm, sejtettem, hogy ezt fogod írni. :-) Azért foglalkozom a levélíróval, mert valóban érdekesnek találom a felvetéseit. Nem feltételezem a rossz szándékot; de ha abból is született volna, érdemes elgondolkodni a kérdésein.

Nincsenek megjegyzések: