2005/08/02

[nyaralás] 7. nap, kedd

Ma a kemping éttermében töltöttük a legforróbb déli órákat, megittunk három sört. A Hajduk-drukker pincérfiú megérdeklődte a jegyárakat a meccsre, de végül úgy döntöttünk, hogy nem megyünk haza még, maradunk pár napot.

Este besétáltunk Vrboskara, amit Cica kezdeményezett, de hamar megbánt, amikor látott az aszfalton egy kivasalt siklót; az úton visszafele végig a mobiljával világított maga előtt, nehogy rálépjen egyre. Életem legfinomabb pizzáját ettem - prosciutto pizza, pršut szeletekkel rajta. A dalmát meg montenegrói útikönyveink tele vannak minden város esetében utalásokkal a települések múltjára, az angol, francia, spanyol, de leginkább az olasz uralom éveire, és lehetetlen nem észrevenni a prosciutto és a pršut közötti hasonlóságot. Egyébként mindig is élveztem boncolgatni az egyes nyelvek közötti hasonlóságot, a "vajon honnan eredhet ez a szó" típusú játékokat. A legbüszkébb arra vagyok, amikor nulla szláv nyelvismerettel rájöttem Szerbiában buszozva, hogy a "samosluga" felirat önkiszolgálót jelenthet csak. Ha esetleg mégis rosszul okoskodtam, akkor ezt most megsz*ptam. :-)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jól okoskodtál. A samosluga samoposluga valóban önkiszolgálót jelent. Tükörfordítással maga szolgája.