2005/08/15

[személyes] ez azért már sok...

Ma este hazaértem, amúgy sem vagyok jó hangulatban, és erre fel milyen bejövő e-mailt látok egy levelezőlistán?


Tárgy: egyedülálló fiatal fehér férfi kiadó lakást keres

Kedves Lista,

Sógorom kiadó lakást keres Budapesten, lehetőleg metró közelében, alacsony költségekkel, de különállót, összkomfortosat. Akinek van ilyen, kérem küldje el nekem privátban.

Köszönöm,
XY

Válaszoltam neki...


és ugye katolikus is, meg heteroszexuális, meg nem is valami menekültféle? ugye? meg nem is drogos, nem is alkoholista, nem is cigizik, és van rendes munkája? és nem is nyomorék, tehát megvan mind a két keze meg a lába? és remélem, hogy tényleg férfi, nehogy kiderüljön, hogy nő, érted, a végén még beszül egy gyereket a lakásba...

Basszus, kiakasztott, de megpróbáltam nem durva lenni...

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem igazán értem, hogy miért rágtál be ennyire. Ez pont az a kategória szerintem, amin a legtöbb ember egy szemöldökráncolással túllép.

bonafidesupraman írta...

Szerintem meg nincs az a fajta faji diszkrimináció, amin szabad lenne egy szemöldökráncolással túllépni. És nincs az a társalgás, amelyben szabad lenne megengedni ilyen megjegyzéseket, jelzőket. És szólni kell ilyenkor, hogy "haver, vedd már észre magad, hogy mit mondasz".

Tudom, hogy attól még sok ember rasszista marad, meg idegengyűlölő, de legalább azt érjük el, hogy ezt nem hangoztatják, nem jelennek meg ilyen mondatok az emberek közötti párbeszédben - és főleg nem olyan nyíltan, mint mostanában.

Névtelen írta...

ha azt írta volna, hogy csak egyedüölálló fiatal fehér férfinek adja ki a lakását, én is leordítottam volna a haját (virtuálisan legalább). Így viszont csak annyi történt, hogy alkalmazkodott a társadalom hülye, köcsög, ámde kiadó lakással rendelkező részének elvárásaihoz... Nem jó, de nem hinném, hogy ő a hibás.

bonafidesupraman írta...

Szerintem meg nem kell alkalmazkodni a társadalom hülye, köcsög részének elvárásaihoz; inkább alkalmazkodjon az ember a társadalom okos, művelt, bölcs, stb. részéhez. :-)

A vélhetően cigányellenes diszkrimináción túl az a visszataszító benne, hogy előre alkalmazkodik ki nem mondott gusztustalan elvárásokhoz. Senki sem kérdezte tőle, hogy cigány-e vagy sem...

És nem ő A hibás. De Ő IS hibás.

Névtelen írta...

szerintem csak gyenge vicceskedes, nekem amugyis haromszor kellett vegigolvasnom hogy rajojjek, min kellett kiakadni. szerintem kurva felesleges volt, ez a blog meg amugyse tul jo, gondoltam elmondom meg ezt aztan nem jovok mar tobbet.

bonafidesupraman írta...

1. Viccnek azért elég gyenge, ha idézhetem azt a bizonyos viccet a két favágóval. Az, hogy neked háromszor kellett végigolvasni... ez sok mindent minősíthet, nem feltétlenül csak a jelző erősségét.
2. Szerintem kurvára nem volt felesleges, legközelebb talán nem enged meg magának ilyen megjegyzést egy levelezőlistán. Talán társaságban, beszélgetés közben sem. Talán... Érdekes, senki sem állított le, hogy túlreagáltam, pedig szoktak jó kis viták kialakulni.
3. A blogom gyengeségében egyetértünk. Majd ha "profi blogot" akarok csinálni, "koppintok" a tiedről, jó? :-)