2004/03/07

[zene] pokolgép

Előástam a régi zenéimet...

1988. július 6-án hallottam először a Pokolgép zenéjét, nem sokkal a bátyám halála után volt OJD barátomnak a szülinapi bulija. Fent a házban szólt a diszkózene (Modern Talking, Status Quo, Edda, Bikini, meg ilyenek), mi meg a garázsban hallgattuk egy kis magnón az Ítélet helyett meg a Halálra szeretlek-et. Mintegy két évig tartott nálam a teljes Pokolgép-őrület, a Pokoli színjátékot betéve tudtam, az összes hangot, az összes gitárszólót... És a fél életemet odaadtam volna, hogy egyszer Kalapács Józsival találkozzak személyesen. Alig három év múlva interjút készítettem vele - magával az Istennel! - és a kamera előtt szétizgultam magam... :-)

1989-ben anyukámtól ajándékba kaptam a harmadik lemezüket, az Éjszakai bevetést. Először Mecinél, OJD barátnőjénél hallgattuk meg. Nem tetszett annyira, mint a Pokoli színjáték, de lassan az is beivódott a vérembe...

Mindez onnan jutott eszembe, hogy most végighallgattam, és ez a szám annak idején nagyon tetszett... emlékszik még valaki erre?

"csak az itt, csak a most
a máskor, a máshol nincsen
milyen isten képes rá,
hogy kétszer is elveszítsem?

hagyjon el, hagyjon így
ne büntessen, hogy higyjem
tegye most, ha gondol rám,
de holnap már ne segítsen...

hagyjon el, hagyjon így,
ne áltasson, hogy szeret,
a kezem rég nem fogja már,
panaszkodnom nincs kinek...

nem érdekel, mit ígér,
és nem érdekel a holnap.
csak az itt, csak a most,
a harangok másért szólnak...

most kell árts,
vagy most kell érts,
most kell gyűlölj,
vagy most kell félts,
figyelj rám itt és most,
hogy el ne késs...

most kell árts,
vagy most kell érts,
most kell gyűlölj,
vagy most kell félts,
törődj velem itt és most,
hogy el ne késs..."

pokolgép - itt és most (1989)